|
Németh Kornél
2006.12.05. 17:14
Az életemről …
http://motocross.vasarhely.hu/kori/index.html
Az életemről …
A motoros életem úgy kezdődött, hogy édesapám kilencszeres magyar bajnok volt, kivitt magával motorozni és megtetszett a dolog. Így vett egy motort nekem. A verseny nélküli motorozás öt éven keresztül ment. 1991 év végén elindultam Komlón 80 ccm-es kategóriában 60-as motorral, akkor az utolsó helyre voltam jó.92-es évem sem volt valami fényes, bár kevés rutinnal és a mezőny legfiatalabb versenyzőjeként nyolcadik lettem a 80 ccm-es bajnokságban.>
A 93-as év már nagyobb sikereket hozott, megnyertem a serdülő bajnokságot, (80 ccm) így a következő évben sikerült szponzort szerezni, kaptam egy motort a Yamaha Hungáriától. Ekkor már junior 80-ban indultam és ezt az évet is két magyar bajnoki helyezéssel zártam. (Motocross&Szupercross)
Ebben az évben kezdtünk atlétikai edzésekkel is felkészülni Murai tanár úr segítségével, hiszen a motocross komoly fizikai igénybevételt követel. Mivel édesapám mindig próbált nehéz, nem könnyen megnyerhető versenyeket szervezni nekem, -hogy a fejlődésem felfelé íveljen- így kénytelen volt 125 ccm-es motorral versenyeztetni. Ebben az évben , bár nem értékeltek a II.oszt.bajnokságba, sikerült is megnyernem azokat a futamokat, melyeken elindultam. Megjegyzem,a díjakat nem én vihettem haza a korom miatt. (16 éves kortól lehet 125 ccm-ben menni.) 96 -ban már értékeltek, korengedményt kaptam, bár még itt is hordtam a starthoz a fakockát, hogy leérjen a lábam… Ebben az évben is két bajnokságot nyertem.(MX&SX)
97-ben, mivel előző évben megnyertem a II.oszt. bajnokságot, a felnőttek között I.oszt.-ban indultam, 14 évesen. Motocrossban számomra örökké emlékezetes versenyeket vívtam, mára már barátommá vált Soóky Zsolttal, egyenlő pontállással az év végén ő került ki győztesen, mivel az utolsó futamot ő nyerte. SX-ben hasonló volt a helyzet, egyenlő pontállás, 2. hely, bár SX-ben nem volt külön értékelés 125 és 250 között. Így Grillmayer Gábor nyerte a bajnoki címet.
Ebben az évben belekóstoltam az Eb.mezőnyébe,bár még nem tudtam megfutni a limitet, ahova negyven ember fér be.Rendszeresen 150 versenyző indult versenyenként a limitért. (Oakley, No fear szponzorált lettem)
Talán ezt az évet említhetném annak az évnek, mikor elkezdtem Freestyle motocrosst gyakorolni, az akkor Amerikából behozott Crusty Demonson of Dirt nevű freeride kazetták inspirációjára. Novemberben , Stuttgartba SX versenyen eltörtem egyszerre mindkét csuklómat, de jan 1-én már motoron ültem Néber dr.úr segítségével.
98-ban nyertem MX és SX OB.-t, és sikerült qvalifikálnom magam a megváltozott EB.-re. A túl sok jelentkező miatt zónákra osztották Európát, és a versenyeken , helyezési pontok alapján került be minden zónából 14 versenyző. Így 40 fő + 2 tartalék mehetett a francia döntőn. Itt 19. lettem.
A Freestyle még mindig gyerekcipőben járt.
1999-ben 125-ös és 250-es bajnokságot nyertem. Az EB. két döntője alapján 8. lettem, akkor a 4. volt a legjobb futamhelyezésem Ukrajnában, a másik versenyem Németországban volt, nem túl nagy sikerrel!
Ebben az évben volt legelső bemutatóm (FMX) Generation-x nevű , Csillebércen. Még mindig hobbi szinten foglalkoztam vele.Ami még 99-et illeti, ebben az évben nem volt motor szponzorom, az-az a Yamaha már nem tudott számomra motorokat biztosítani, így a KTM felajánlott nekem, egy VB. futamra, egy 125-ös motort, hogy próbáljam ki. Sikerült qvalifikációt futnom, sőt, sikerült 2 VB pontot is szereznem, az egyik futamban 14. lettem, ami még magyar versenyzőnek addig nem sikerült. Közben a Kereskedelmi Szakközép iskolába jártam, magántanulóként, Kaposvárra.
2000-ben szerződést kötöttem Kawasaki Kosak nevű német csapattal, így a német bajnokságban kellett szerepelnem, német liszensszel.Szerencsére a Magyar Motorsport Szövetség kiírt egy Hungarian Open nevű bajnokságot, igy indulhattam hazai közönség előtt. Sikerült a bajnoki címet megnyernem. Ez az év az EB. éve volt.125-ben próbáltam eredményt elérni, bár ha korom meg is felelt, a súlyom meghaladta a 75 kg-t, és ez nem előnyös 125-ben, főleg ha még a motorom is széria. Talán emiatt is lett a következő évben KTM. Ez az év is két Eb. döntővel járt, egy Dániában, egy Piliscséven. Sajnos egyik pálya sem a súlyomra készült. A Dán versenyen 200 m startegyenes volt, csupa homok, úgyhogy sikerült 35.-nek elstartolnom, és a 30 perc +2 körös futam a 2. helyre volt elég. 2 mp-re sikerült megközelítenem az elsőt. A második futamban 10. lettem, hasonló rossz starttal, és egy eséssel. A piliscsévi versenyen a startom már jobb volt, 8., így sikerült megnyernem az első futamot. Talán a túlzott teher, ami a start előtt rám nehezedett, hogy Európa bajnok lehetek, egy esést okozott a start utáni fordulóban, még ma sem tudom mi történt. Én hibáztam? A tülekedés ellenére nem ért hozzám senki, egyértelmű, hogy én hibáztam.A 12. lettem, és ez összesítésben bronzérmet jelentett. A még számomra mindig hobbinak tartott FMX olyan eredményeket hozott, mint a Yoz Ispo Summer Games 2. helyezése, Med Mike Jones után lemaradva 1 ponttal. Ebben az évben kb. 10 FMX rendezvényen vettem részt. A nemrég említett okok miatt, hogy a motor nem elég felkészített volt, a 2001-es évet új lehetőséggel,KTM gyári támogatottsággal kezdhettem.2001-es tervem az EB.-re, VB.-re, osztrák bajnokira , FMX-re készülés. Az első EB-m , egyben az utolsó is ebben az évben, Spanyolországban kezdődött, ahol a start utáni eséssel második lettem, szorosan az első mögött. A második futam startjánál elromlott a motorom. Az EB. előtt, februárban volt egy Világkupa (FMX), ahol 3. lettem. Ami még MX-ben kiemelkedő, az a 250-es VB 14. helyem Belgiumban. Egy jó start 11.hely, esés, 22. hely, innen lettem 14. A Vb összesítésben 30. helyen végeztem ezzel a két ponttal.
Közben az FMX demok folyamatosan mentek és szinte ugyanannyit edzettem rá, mint a MX-ra. Sokat filóztam saját trükkökön, és ez sikerült is, amit még senki nem csinált előttem soha, ez a Szupercuby (superman no hand), ami egy nagyon kemény, nehéz trükk. A másik pedig, ami még durvább lesz, ha megcsinálom, ez a dekade air (360º a kormánnyal). A kormányt apám készítette, rengeteg munkával. Az FMX-et említhetném, mint mûvészetet, mint egy zenei önkifejezést, minden ugrással legyőzöd önmagad, már ha sikerül. Az egyediség nagyon fontos számomra. A világon vannak, akik rengeteg trükköt tudnak, de nincs egyéniségük, nincs saját trükkjük. Talán 6-7 ember mondhatja el magáról, hogy van saját trükkje, hogy ő csinálta meg először. Én szerencsére ezek közé sorolhatom magamat. Nézd meg csak a FMX sisakomat, őrült. Jobb fejtetőn, visszafordítva. De talán ezek a dolgok csak a versenyzők között élnek, a nézők a trükkök miatt néznek minket, és nekik nem az számít, hogy ki csinálta meg először, hanem az, melyikünké néz ki jobban.
Véletlenül se feledkezzünk meg a motocrossról! Igaz, hogy az FMX látványosabb sport, de az MX ugyanolyan művészet, ha nem nagyobb. Képzeld csak el, hogy egy pályán kb. 25 forduló van, neked minden fordulóban meg kell találnod az összhangot a motoroddal. Úgy, hogy még gyors is legyen! Nem mindegy, hogy áll a fejed, kezed, lábad. És ne feledjük, mindez 35 perc +2 kör. Nem tudod eleget gyakorolni, hogy tökéletes legyen, a pályák mindig változnak. Döntse el mindenki magában ,melyik tetszik neki jobban.
Visszatérve a mondókámhoz, volt egy “király” bemutató Pesten a Sportszigeten, és másnap Kiskunlacházán volt egy MX verseny, ahol a start utáni egyenesbe egy ugratóra érkezve letörött a kormányom! Ami azt jelentette, hogy kormány nélkül szálltam ki az ívből. Leugrottam a gépről és amikor földet értem, majdnem elszakadt a belső térdszalagom. Sokan látták és elmondásuk szerint szörnyű volt nézni. Belegondolni is rossz, mi van, ha nem ugrok le és ráérkezem mellel a kormányra. Másnap sikeresen leérettségiztem. (Ha-ha!) Mivel akkor úgy éreztem, hogy az FMX-ben van helyem, főleg azt nyomtam, és mondhatom, hogy nagyon durván csináltam.
Aztán megint megpróbáltam a VB-t, de sajnos nem volt sikerem. Először motorhiba miatt, aztán meg a rendezőséggel volt vitám. El is döntöttem, hogy megmutatom magam Amerikában, az FMX szülőhazájában. Szeptember végén ki is mentünk, és mondhatom nagy meglepetést okoztam nekik, nem gondolták volna, hogy tudhat még valaki úgy ugrani, mint ők. A legjobb helyezésem a 4. hely volt. Véleményem szerint nyerhettem volna, ezt a versenyzők is elmondták, akik előttem mentek. Ezekkel az élményekkel jöttem haza, kis Francia FMX demo kerülővel, és egy oldalsó hasizom szakadással.Megérkezésem után hamarosan Görögországba kellet menni bemutatóra. Meghívást kaptam az összes németországi FMX demora. Az első Stuttgartban volt, ahol a kimerültség miatt estem egy hatalmasat. Supercuby érkezés volt. És sajnos ez a sorozat követte egymást, még hasonló kettő 1 hónapon belül. Január végétől visszaálltam az MX-re. De ebben az évben is volt három FMX bemutatóm. Ezek közül is kiemelkedett a madridi (Red Bull X-Fighters), ahol az összes jó nevű amerikai jelen volt. Az edzéseken nem túl jó formában voltam, hisz mint említettem januártól csak motocrossoztam, de a versenyre minden trükkömet vállaltam. Ötödiknek qvalifikáltam magam, de mivel gyorsabbnak láttam, ha csak két rampát használok, ezért kizártak a versenyből. Ezt nem tartottam igazságosnak, mert a srác, aki helyettem bekerült a döntőbe, szintén elkövette ezt a hibát. Indultam EB futamokon is, ahol a bronzérem volt a legjobb eredményem. A mért edzéseken rendre az első, második időket futottam. Viszont, ami a legnagyobb baj, hogy nem bír el a motorom. Közel száz kg-t nyomok mx ruhában, ami igencsak megterhelő egy 250 ccm-es széria motornak. A VB szereplésemnél szintén ez volt a gond, bár sikerült kétszer a Top 15-be küzdeni magam.
Az elmúlt két hónapban rengeteg motocross technikai dologgal foglalkoztunk edzésen. Ez meglátszott szeptemberben, az olasz nyílt bajnokságon, ahol felfedezni véltük a változást, ill. a gyorsulást. Sikerült megnyernem a Magyar bajnokságot (2002-es év), aminek nagyon örülök. A jövő évi szabályok szerint 250-es kategória megszűnik, és 250 ccm-450 ccm lehet majd menni. Igencsak el kell gondolkoznom, hogy milyen motorral versenyezzek. A négyütemű motorokat nem szeretem, mivel azonban azokkal el lehet menni a startnál, lehet, hogy arra voksolok. Szeretnék egy párszor a VB top tízben lenni, és az olasz bajnokságot végigcsinálni. Mindehhez rengeteg szponzorra lenne szükségem. Rengeteg pénz az utazás, a heti 90 l. 99-es benzin, amit a motorokba öntünk. Mindent megteszek, hogy a 2003-as évben sikeres legyek, és maximálisan kiszolgáljam a szponzoraimat, akiknek köszönöm az elmúlt évek támogatását.
A történetemhez képeket a “Fotóalbum” cím alatt mellékelünk.
Semmiképp nem szabad megfeledkezni a családomról, akik mindent megtettek annak érdekében, hogy jól menjen a téma, barátnőmnek, barátaimnak, akik hisznek bennem, és sporteredményeimben.
Németh Kornél Pro Motocross & Freestyle motocross
Születlési hely: Kaposvár Születési idő:1983.03.09. Kedvenc motor: 250 ccm , 2 ütemű KTM Kedvenc autó: Ami van. Kedvenc sport: skateboard,Bmx flatlend,MX, FMX Ruha: Oakley street-skateboard Film: Indul a bakterház, Matrix Példakép: Id. Németh Kornél
Zene: mind metal. Playground, Punk-Tum dobosa, Meshuggah, Mudvayne Vágyak:Világbajnokság Top 5, Decade air, vázpörgetés Hobbi: dobolás, boksz, skateboard
Üdvözlet a motocross barátainak, szurkolóimnak:Németh Kornél
| |