| Honda crf150r teszt
A crf 150r egy legalább akkora mérföldkő a 85ös kategóriában, mint a négyüteműek megjelenése volt a nagyobb osztályokban. A kis crf a 85ösökhöz viszonyítva sokkal erősebb, és egyenletesebb teljesítményű. Legnagyobb előnye a hatalmas nyomatéka a kétüteműekkel szemben. Mind küllemben, mind a versenypályákon meg fogja állni a helyét a kétütemű mezőnyben.
A kis gépet is elérte a négyüteműek betegsége, miszerint nehezen indítható, nagy a súlya és súlyos az ára. A legtöbb rider, és főleg azok akiket ez a gép megcélzott azt mondják, hogy a kis crf lenyűgöző teljesítménye akkora előny, hogy elhomályosítja a gép összes hátrányát. Kapható 14”/16” és 16”/19” col méretű kerekekkel. Igazából kilóg a 85ösökből. Valahova a 85ös és a 125ös kategória közé helyezhető. Ideális belépőmodell, örömmotor.
Szinte mindenki megkérdezi: Hol maradt a Hondától megszokott alumínium váz? A válasz egyszerű: Túl költséges lenne, és a gép ára túl magas lenne. Meg kell állni egy bizonyos ponton amikor már nem szabad a motort drágábban adni, és aluvázzal ez a pont sokkal magasabb árat takarna. Az acél váz magában hordozza változtatás lehetőségét a következő években. És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy az acél sokkal tartósabb az alumíniumnál. A gépet teljesen a versenysporthoz hangolták, ezért acél szelepeket kapott, amik tartósak. Már nagyon alacsony fordulaton el kezd húzni, túl alacsonyan is ahhoz, hogy a gyerekeknek meg lehessen tanulni vele, hogy pont úgy váltsanak, hogy a legideálisabb legyen, ezért érdemes a váltást segítő berendezést használniuk. Biztosak vagyunk benne, hogy az ő kezükben a 150r győzelemre született és felteszi a kérdést, hogy befellegzett-e a kétüteműeknek vagy sem.
Műszaki adatok:
Motor |
|
Motortípus:
|
Vízhűtésű négyütemű, egyhengeres kétszelepes SOHC |
Hengerűrtartalom: |
149 cm³ |
Furat x löket: |
66 × 43,7 mm |
Kompresszióviszony: |
11,7:1 |
Keverékképzés: |
Ø 32 mm Keihon FCR síktolattyús porlasztó |
Teljesítmény: |
16,6 kW (23 LE) @ 8000 1/min |
Forgatónyomaték: |
13,6 Nm @ 10000 1/min |
Gyújtás: |
CDI |
Indítás: |
Berúgókar |
Erőátvitel |
|
Sebességváltó: |
5 fokozatú |
Szekunder hajtás: |
Lánc |
Váz és futómű |
|
Első felfüggesztés: |
Ø 37 mm fordított Showa teleszkópvillla |
Hátsó felfüggesztés: |
Pro-Link felfüggesztés, állítható Showa csillapítóval |
Első fék: |
Ø 220 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg |
Hátsó fék: |
Ø 190 mm hidraulikus tárcsafék egydugattyús féknyereggel |
Első kerék: |
17 x 1.4 |
Hátsó kerék: |
14 x 1.6 |
Első gumi: |
70/100-17 40M |
Hátsó gumi: |
90/100-14 49M |
Méretek és tömeg |
|
H x Sz x M |
1882 × 770 × 1133 mm |
Tengelytáv: |
1260 mm |
Ülésmagasság: |
832 mm |
Szabadmagasság: |
301 mm |
Saját tömeg: |
75 kg |
Üzemanyagtank: |
4,3 l | | |