|
Nagy versenyek a VB-rajt előtt.
2007.03.21. 09:13
Németh Kornél érmekkel hangolt
Nagy versenyek a VB-rajt előtt. Németh Kornél érmekkel hangolt - irja szakértő összefoglalójában Hegyi András, aki lépésről- lépésre vázolja fel a nagy menetelés előtti helyzetképet.
A motokrossz vb előszezoni versenyein látott események nagyon azt a benyomást keltik, hogy idén sokkal kiegyensúlyozottabbak lesznek az erőviszonyok, mint tavaly. Főleg a királykategóriában, az MX1-ben. Tavaly ugyebár mindenidők legjobb vb-pilótája, a 10-szeres világbajnok belga Stefan Everts tarolt az előszezonban. Öt verseny 13 futamán 11-szer győzött és kétszer második lett, az öt viadal összetettjében mindig ő volt a legjobb, azaz a három legfontosabb előszezoni megmérettetésen, a Mantovai Starcrosson, a Valence-i és a Hawkstone Park-i nemzetközi versenyen is rendre ő volt az első. Nos idén nem volt hegemónia. Hiszen az előbb felsorolt három versenyen három különböző győztest ünnepeltek. A német Maximilian Nagl mantovai diadala után Valence-ban az új-zélandi Joshua Coppins, a Hawkstone Park-ban pedig a belga Kevin Strijbos volt a leggyorsabb. A legeredményesebb magyar krosszos, Németh Kornél Mantova után nem vett részt a legfontosabb versenyeken, azonban mégis jelezte, hogy nagyon jó formában várja a vb-t. Kornél Mantova után először az olasz nemzetközi bajnokság nyitóversenyén indult, ahol a nagyon erős mezőnyben kétszer harmadik lett. Ezt követően Cuby Németországban állt rajthoz, ahol a 37. Heilbronn-Frankenbach-i nemzetközi viadalon kétszer második lett. A mezőny tekintetében az olasz bajnoki rajt volt a nehezebb. Montevarchiban ott voltak a gyári yamahások, Coppins és Marc De Reuver. A Martin Honda tagja Antoine Meo és a gyári KTM-es David Philippaerts is jelen volt. Az Aprilia új gyári duója, Cedric Melotte és Alessio Chiodi ezen a viadalon mutatkozott be. Míg Manuel Priem, a TM gyári motorosa is rajthoz állt. A majdnem vb-szintű versenyen pedig Kornél nagyon jó volt. A német Teka Suzuki csapat magyar krosszosa az időmérőn a leggyorsabb volt, megelőzve Coppinst. Majd az 1. futamban Kori Coppinsszal és Philippaertscel végig az első helyért küzdött. Kornél a 18 körös viadalon végül harmadik helyen zárt. A 2. futamban már nem volt ennyire ádáz küzdelem. Coppins hamar elhúzott és megismételte a győzelmét. A 2. helyért a futam első köreiben Kornél, Philippaerts, Meo, De Reuver és a KTM-es Thomas Traversini között folyt a csata, amely a féltáv előtt lecsillapodott. Philippaerts és Kornél ellépett, de kettejük között nem alakult ki izgalmas párbaj. Philippaerts újból második lett, Kornél pedig ismét magabiztosan végzett a harmadik helyen. Az olasz bajnoki nyitány után következett a hagyományos német évadnyitó, amelynek a mezőnye nem igazán volt erős. Kornél mellett az egyetlen nagy név Nagl volt, akivel sajnos nem bírt honfitársunk. Igaz ehhez az is kellett, hogy Cuby kétszer is nagyon rosszul rajtoljon. Amiért Kornél mindkétszer csak második lehetett – a 2. futamban a 27. helyről jött fel Cuby! Az 1. futamban Kornél több mint 21, a 2. futamban több mint 30 másodpercet kapott Nagltól. Attól a Nagltól, aki Valence-ban és a Hawkstone Parkban is jelezte, hogy ő idén az MX1 vb-n a meglepetésember akar lenni. A 6. Valence-i nemzetközi versenyen az 1. futamban Nagl több mint 22 másodperccel győzött, de a 2. és 3. futamban már csak az 5. és a 4. helyen intették le. A 2. és 3. futam ugyanis Coppins, Philippaerts és a gyári suzukis Strijbos párbajáról szólt. A 2. futamban Philippaerts 0.9 tizedmásodperccel előzte meg Strijbost. A 3. futamban pedig Coppins 1.3 másodpercet adott Philippaertsnek. A körbeverések révén az összetettben Coppins lett az első, maga mögé utasítva Philippaertset, Naglt és Strijbost. Az 5. helyen Tyla Rattray végzett, aki magasan a legjobb MX2-es krosszos volt. A gyári KTM-es az MX2-ben két első és egy második hellyel győzött. Pedig Rattray ellenfelei között ott volt a yamahás Nicolas Aubin és Kenneth Gundersen, valamint a kawasakis Gareth Swanepoel, Antoine Boissiere és Tom Church is. Valence-ban az MX1-ben sérüléssel járó balesetek is történtek. A gyári kawasakis Tanel Leok 2-szer bukott és kézsérülést szenvedett. Míg a gyári KTM-es Jonathan Barragannak az egyik lába sérült meg. A 9. Hawkstone Park-i nemzetközi versenyen, amelyet hatalmas esőben és sárban rendeztek meg, csak Strijbos és Rattray volt a főszereplő, hiszen Strijbos és Rattray is kettős futamgyőzelemmel diadalmaskodott az MX1-ben illetve az MX2-ben. Strijbos az 1. futamban 13.4, a 2. futamban 17.9 másodpercet vert arra a hondás Ken De Dijckerre, aki a vb előtti első versenyén vett részt az amerikai edzőtáborozása után. De Dijcker csapattársa, a vb-be visszatérő amerikai Mike Brown is versenyzett és csalódást okozott, hiszen csak két 12. helyre volt képes. Strijbos és De Dijcker mögött az összetett harmadikja Coppins lett egy-egy 3. és 4. hellyel. Aki ezzel egyértelműen az előszezon legkiegyensúlyozottabb versenyzőjének tekinthető, hiszen ő az egyedüli, aki Mantovában, Valence-ban és a Hawkstone Parkban is a dobogóra állhatott. Nagl viszont Mantovával és Valence-szal ellentétben nem lett érmes: egy-egy 4. és 5. hellyel az 5. helyen zárt. Nagl mégis elégedett lehet, hiszen könnyedén előzte meg a gyári suzukis Steve Ramont, valamint a két gyári kawasakist, Leokot és Billy MacKenziet. Az MX2-ben Rattray megint egy erős mezőnyben nyert, hiszen az angol versenyen ott volt csapattársa, Tommy Searle, a suzukis Erik Eggens, a yamahás Carl Nunn, a vb-ben debütáló 125-ös Eb-bajnok Dennis Verbruggen, valamint a kawás had, Church és Swanepoel is. Rattray azonban jól tudja, hogy nem lesz könnyű dolga a vb-n. A vezér-yamahás olasz Antonio Cairoli hazája bajnokságában nagyon jó formában motorozik, míg oda kell figyelni a szintén olasz Manuel Monnira is, aki a KTM-ről átült a Yamahára és a 2. olasz bajnokin már meg tudta lepni Cairolit is!
| |