|
Spanyol GP
2007.04.16. 12:48
A két verseny beszámolója
Spanyol GP: A két verseny beszámolója
Mx1, első futam:
Az egész heti esőzések után várható volt, hogy nem fognak nagy tempót menni a srácok, ez így is történt, rendkívül rossz állapotban volt a pálya, óvatosabban versenyeztek.
A rajtsorrend a délelőtti kvalifikáción alakult ki, nem kis meglepetéseket szolgáltatva. Tanel Leok, Josh Coppins, Steve Ramon, Ken DeDycker, Kevin Strijbos volt a legjobb öt. Viszont a 13. Jonathan Barragantól, valamint a 22. Németh Koritól azért jobb eredményt vártak. Barragantól ez a pozíció már csakazért is gyenge, mert ő spanyolként hazai közönség előtt mehetett, és valószínűleg a publikum egy pole pozíciót szeretett volna látni.
A rajt utáni első kanyarba az amerikai Mike Brown ért be elsőnek, szorosan mögötte Coppins, Billy Mackenzie, őket követték a Suzukisok, Strijbos és Ramon. Mackenzie a jó rajt után hatalmas hibát vétett: egy ugró tetején elcsúszott, és mivel a rajt után még viszonylag egyben volt a mezőny nagyon hátraesett, elvesztve ezzel a jó szereplés lehetőségét. Mint már említettük, a tempó nem volt nagy, az első négy helyezettnek így is sikerült ellépni a mezőnytől. Brown vezetése nem tartott sokáig: a harmadik körben Coppins és Strijbos is megelégelte, hogy az amerikai előttük megy és az egyik kanyarba mindketten elmentek mellette. Hamarosan Ramon is leelőzte. Ezután Brown lelassult, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a verseny végére még az első tízbe sem fért be. A leglátványosabb felzárkózást Barragan mutatta be, aki végül a negyedik helyen ért célba. DeDycker is jó ütemben motorozott. A 6. kör után egészen a 12. körig a negyedik helyen állt. Ekkor aztán egy jobbosban elment a motor eleje, ő meg a földön landolt. Azonnal felpattant, de mire újra elindult már Barragan és Nagl is lehagyta. A sorrend a végéig nem változott, Coppins nagyon agilis motorozással ismét nyert, a Suzukisok hozták a jó eredményt, Barragan a 4. helyével is elégedett lehet.
Németh Kori Barraganhoz hasonlóan nagyot motorozott. Egy újabb rossz rajtot követően a 19. helyen állt, ami igazság szerint nem a tudásának megfelelő pozíció. Aztán Kori körről körre javult, és sorban hagyta le az állítólag tőle nagyobb nevű ellenfeleit (Tanel Leok, David Philippaerts, James Noble, hogy csak néhányat említsünk). Közülük nem egy gyári támogatottságot élvez. Ilyenkor felvetődik a kérdés Kori mért nem kaphat már gyári hátteret, de ami késik nem múlik. Reméljük! Hetedik helyen érkezett be a végén.
Befutó:
1. Josh Coppins
2. Kevin Strijbos
3. Steve Ramon
4. Jonathan Barragan
5. Max Nagl
6. Ken DeDycker
7. Németh Kornél
8. David Philippaerts
9. Tanel Leok
10. James Noble
MX1, második futam:
A második futamban Coppins rajt-cél győzelmet ünnepelhetett. Végig vezetve, az időközben felszáradó pályán ellentmondást nem tűrve, már-már Stefan Evertset idézve magabiztosan nyert. Olyan tempót motorozott, amivel senki nem tudta felvenni a versenyt. A rajtot nagyon jól kapták el a Kawasakisok. Billy Mackenzie és Sebastian Pourcel voltak még a dobogón. Egy körrel később DeDycker megelőzte Pourcelt, majd megtette ezt Nagl is, aki remekül versenyzett. Hatodik helyen Barragan jött, hetediknek Strijbos. Steve Ramon rosszul rajtolt, a mezőny végére esett vissze és csak nehezen tudta magát előrébb küzdeni. Strijbos a negyedik ötödik kör környékén kapcsolt magasabb fokozatba, és sorra előzte le az előtte levőket. Hasonlóképpen tett Nagl is, aki faképnél hagyta előbb DeDyckert, majd amikor Billy Mackenzie egy versenyző lekörözésével kicsit lelassult őt is megelőzte. Strijbos is leelőzte, így kialakult az első három sorrendje. A további helyekért komoly csata dúlt. Úgy tűnt, DeDyckert elfáradt, mert sorra hagyták le ellenfelei. Végül 9. helyen ért be. A végén még Pourcel megelőzte Mackenziet, és a leintésig már nem változott a sorrend. Steve Ramon a csalódást keltő 15. pozícióban végzett.
Amilyen jól sikerült a második futam Coppinsnak, olyan rosszul Korinak. 21. helyen fordult az első kanyarban. Ez önmagában nem lett volna olyan rossz, mert az első futamban is hasonló helyről lett hetedik, de sajnos a második körben elesett és nem tudta folytatni a versenyt, és így nem szerzett pontot sem. Jobban össze kell szednie magát a jövőben, mert egy jó futam a versenyeken kevés lesz az év végén, és tudjuk nagyok az elvárások a csapat felől. Kornél bírja a terhelést, és biztosak vagyunk benne, hogy összeszedi magát, és még futamgyőzelmet is láthatunk majd tőle.
Befutó:
1. Josh Coppins
2. Max Nagl
3. Kevin Strijbos
4. Sebastian Pourcel
5. Billy Mackenzie
6. Jonathan Barragan
7. Tanel Leok
8. David Philippaerts
9. Ken DeDycker
10. Marc DeReuver
Hely |
Név |
Motor |
1. verseny |
2. verseny |
Összesen |
1 |
Coppins, Joshua |
Yamaha |
25 |
25 |
50 |
2 |
Strijbos, Kevin |
Suzuki |
22 |
20 |
42 |
3 |
Nagl, Maximilian |
KTM |
16 |
22 |
38 |
4 |
Barragan, Jonathan |
KTM |
18 |
15 |
33 |
5 |
Pourcel, Sebastien |
Kawasaki |
10 |
18 |
28 |
6 |
de Dycker, Ken |
Honda |
15 |
12 |
27 |
7 |
Leok, Tanel |
Kawasaki |
12 |
14 |
26 |
8 |
Philippaerts, David |
KTM |
13 |
13 |
26 |
9 |
Ramon, Steve |
Suzuki |
20 |
6 |
26 |
10 |
de Reuver, Marc |
Yamaha |
7 |
11 |
18 |
11 |
Mackenzie, Billy |
Kawasaki |
1 |
16 |
17 |
12 |
Brown, Mike |
Honda |
9 |
8 |
17 |
13 |
Allier, Thomas |
Kawasaki |
6 |
10 |
16 |
14 |
Noble, James |
Honda |
11 |
5 |
16 |
15 |
Németh Kornél |
Suzuki |
14 |
0 |
14 |
| |