|
Mantova, Makk hirek!
2007.05.09. 17:26
Őrült jó verseny volt az olasz GP!
Mantova, Makk hirek!
Őrült jó verseny volt az olasz GP!
Május első vasárnapja az Édesanyák napja…. , és 2007-ben a motocross világbajnokság 4. állomása is.
Egy hét kihagyás után tovább száguldott a Motocross Vb mezőnye, és meg sem állt olaszországig, egészen pontosan Mantováig. Februárban már megvolt a főpróba, így nyugodtan várhatták, hogy 7 év után ismét az olasz kisváros vendégszeretetét élvezzék a vb harcosai.
A versenyre szerencsére napsütésnek örvendhettünk a tudat mellett, hogy GP-n vagyunk. Szombaton még csak úgy lézengtek a nézők a lelátón, nem úgy vasárnap. A tömeg szinte hömpölygött, és hullámzott, mert tudják hogy kell a show-t csinálni.
Az mx2 első kvalifikációs futamát Cairoli közel 20 másodperces előnnyel nyerte, az olaszt a hazai közönség még inkább ösztönzi, és persze nem szeretné, ha megtörne veretlensége. 2005 világbajnokát Eggens és Steven Frossard követte. A vb-n jelenleg második Pourcelnek nem jött össze az edzés, csak a nyolcadik helyen végzett. A második kvalifikációs futamban Rattray vezetett egy ideig, majd jött Tommy Searle és a KTM háziversenyét láthattuk. De nem sokáig, mert Swanepoel a dél-afrikai helyére tört, nagyon is sikeresen.
Mx1-ben Strijbos mindenkinél gyorsabban száguldozott az átalakított mantovai pályán, Leok, de Reuver, Pourcel, Ramon volt a további sorrend,
és ami igazán fontos számunkra, Kornél lett a hatodik. Coppins, és a gyári KTM menők is, Barragan és Philippaerts is Kornél mögött végeztek. És persze itt volt Max Nagl is, de ezúttal hiába vártuk, hogy meglepetést okozzon, -ami valójában már nem is lett volna annyira meglepetés- még a portugál verseny első futamában esett olyat, hogy kulcscsonttörés lett a vége. Szóval kvalifikálta magát, de jobbnak látta inkább nem indulni, ami valljuk be, egyáltalán nem volt rossz döntés így két héttel a törés után…
MX1 (1-2. futam) Ahhoz mostmár kétség sem férhet, hogy Mike Brown a mezőny legjobb rajtolója, ezúttal is neki sikerült elsőként fordulnia mindkét futamban, bár végig nem bírja tartani a megkezdett tempót. Mellette Philippaerts startolt még hihetetlenül jól, olyannyira, hogy az első négy körben még az élen ment, de jött De Reuver és az egyik kanyarban egymásra borultak. Ken de Dycker, Strijbos és Coppins hármasa került az élre, majd az új-zélandi átvette a vezetést. Leok viszont nagyon ráérzett a homokos pályára, a nyolcadik helyről óriási tempót diktálva került egyre előrébb és megszorongatta egy kicsit Coppinst. De csak egy kicsit. Kornél egész jól kapta el a rajtot, az első kör végén a 13. volt. Ramonnal, Brownnal és Crockarddal küzdött a jobb helyezésért, végül a 10. helyen ért be.
A második futamot is Coppins nyerte, bár nem volt egy sima ügy, Brown, majd de Dycker nehezítette meg a versenyét elég keményen. Philippaerts mindennél jobban akart bizonyítani a hazaiak előtt,
de nem volt egy szerencsés napja, ismét összeakadt, ezúttal Strjobossal, és nem is tudta befejezni a versenyt. Leok megint a világ végéről zárkózott fel, egészen a hatodik helyig, így ismét dobogón állhatott, tavaly Erneé óta először. Sebastien Pourcel igazán jól hajtott, mindkét futamban a negyedik lett, így első mx1-es dobogós helyezését könyvelhette el.
Kornél egy jó rajt után egyre előrébb került, de egyszercsak, hihetetlen, de megállt a motorja, és természetesen nem repdesett a boldogságtól: „Az első futamban a teleszkópom compressió dugója lelazult és ez kicsit zavart, és bár 10. lettem nem vagyok vele igazán megelégedve, mert nagyon elfáradtam. Aztán a második futamban egész jó volt a rajtom, jól ment, és aztán nem tudjuk miért, megállt a motorom.”
MX2 (1-2. futam)
Ez a verseny egyértelműen Antonio Cairoliról szólt. Hazai közönség előtt versenyezni úgy, hogy a tömeg mint egy rock sztárt élteti, egyszerűen fantasztikus lehet. És persze meg is hálálta ezt a rengeteg rajongónak. Mindkét futamban jól rajtolt, ami nem egy megszokott dolog, és senkinek nem adott még egy picurka lehetőséget sem adott a győzelemre. Az első menetben Tommy Searle, Rattray és Gundersen csatája szolgáltatott izgalmakat, miután a norvég leszakadt tőlük, a KTM-esek belharcából Rattray végzett másodikként. Pourcel nem reagált túl jól a lecsapódó rajtrácsra, viszont a nyolcadik helyről a negyedik helyig jött fel, 2 másodpercre megközelítve Searle-t. A következő futamban a világbajnoki cím védője már sokkal jobban startolt, második volt amikor Rattray megelőzte, majd ezután elesett, vissza a 13.helyig, a futam végére pedig az ötödik helyen zárt.
Ez volt tehát az olasz nagydíj, és nincs megállás, május 13-án Teutschenthal lesz soron, az izgalmak tovább fokozódnak. Cairoli és Coppins tényleg megállíthatatlan? Minden kiderül… HAJRÁ KORNÉL!
Makk Niki
| |